Transparens och proaktivitet – så använder Branäsgruppen Google Data Studio

Branäsgruppen har arbetat med Google Data Studio under den senaste säsongen och menar att arbetet blivit både enklare och mer överskådligt. Dessutom har samarbetet med Act Mediebyrå blivit mer transparent.

-Vi började med Google Data studio inför den här säsongen och för mig som jobbar med det här dagligen har det förenklat jättemycket, säger Mattias Wallenberg som är kommunikatör på Branäsgruppen.

Tillsammans med Act Mediebyrå arbetar Branäsgruppen utifrån en totalstrategi för marknadsföring för koncernens två största skidanläggningar Branäs och Kungsberget.

-För mig blir det väldigt tydligt och överskådligt med Google Data Studio då vi hanterar så många olika typer av köp, allt från boenden till olika typer av liftkort, skidhyra eller olika slags tillägg, säger Mattias Wallenberg.

Google Data Studio är ett verktyg där du kan bygga din egen resultatmodul utifrån dina mål och nyckeltal. Du får kontroll och kan snabbt fatta beslut när det krävs. Tack vare att resultatet från valda trafikkällor samlas på ett och samma ställe kan man enkelt läsa av data i realtid. Datan sammanfattar utvecklingen av dina digitala insatser.

-Vi kan mycket enklare följa utvecklingen under säsongen och ta action proaktivt. Vi ser utvecklingen av våra annonser men även det organiska materialet, säger Mattias Wallenberg.

Bättre samarbete

För samarbetet mellan Branäsgruppen och Act Mediebyrå har Google Data Studio bara inneburit positiva aspekter.

– För oss som äger produkten har det inneburit att vi fått större insikt och har lika stor kunskap om utvecklingen som Act Mediebyrå. Det innebär också att vi kan komma mer förberedda inför möten. Istället för genomgång av resultat kan vi lägga tid på att bolla idéer och prata utveckling.

Verktyget kopplar ihop all data och samlar den på ett och samma ställe. All uppdatering sker automatiskt och i realtid.

– För oss är helheten det viktigaste och jag tycker att Google Data Studio har skapat en skön transparens mellan kund och byrå, säger Mattias Wallenberg.

Mattias-Branas

dela

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

kontakta oss