- Act Mediebyrå
- Utbildning
- Rekryteringsannonsering
Utbildning
Rekryterings-annonsering
När det kommer till rekrytering av nya medarbetare är annonsering på sociala medier ett av de absolut effektivaste tillvägagångssätten för att hitta rätt. Vi har sysslat med rekryteringsannonsering i många år och kan genom vår utbildning lära dig vad du ska göra, tänka på och undvika. Vi ger dig redskapen som underlättar rekryteringsprocessen genom att pricksäkert annonsera till rätt målgrupp och på rätt plattform. Vår utbildning i rekryteringsannonsering är noga skräddasydda efter behov och önskemål.
”Vi kunde inget innan men känner nu att vi fått bättre förståelse vad vi kan göra med annonsering i stort och inte bara gällande rekryteringar. Givande dagar som gav mersmak!”
Jessica Johnsson
Chef för marknadskommunikation på Somas i Säffle
Målgruppen är A och O
För en kostnadseffektiv rekryteringsannonsering behöver du kartlägga vilken målgrupp du ska nå. Vi genomför en målgruppsanalys där vi kartlägger personer utifrån geografi, demografi, intressen och beteende. När målgruppen är fastställd bestämmer vi vilka kanaler som är bäst lämpade att annonsera på för att nå ut med rätt budskap till rätt person.
Kanalvalet spelar roll
Varje kanal har sina fördelar, medan Facebook har storlek och räckvidd har LinkedIn en mer pricksäker och exakt form av sökning som lämpar sig för vissa yrkestitlar och områden. Med hjälp av annonseringsverktyget på LinkedIn kan du styra annonserna mot en specifik titel, befattning, bransch och utbildning. På så sätt kan du med en mindre population få bättre träff.
Facebook, å sin sida, är fortfarande världens största sociala medieplattform med åtta av tio svenska internetanvändare över 16 år som medlemmar. I vår utbildning lär du dig hur du ska annonsera och använda varje plattforms styrkor för att träffa precis rätt person och målgrupp.
Vad innehåller utbildningen?
- Genomgång i annonseringsverktygen på LinkedIn och Facebook
- Hur man hittar rätt målgrupp
- Hur man bygger målgrupper i annonseringsverktygen
- Hur man driver målgruppen till ansökan
- Skillnader mellan primär och sekundär målgrupp
- Kunskap om format i förhållande till kanal och budskap
- Uppsättning av annons
- Hur algoritmen fungerar
- Optimering av rekryteringsannonsering
- Hur du tolka statistik och data för framtida annonsering
Fler utbildningar
Rekryteringsannonsering
Boka utbildning
Är du intresserad och vill veta mer om någon av våra utbildningar? Kontakta Johan Kullberg på 054-20 33 462 eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss inom kort.