analys & strategi

ikon för rekrytering

hitta din målgrupp

Allt börjar med en bra analys. Vill du nå ut till fler med dina tjänster eller produkter? Då är betald annonsering i digitala kanaler en effektiv och kostnadseffektiv väg att gå. För att din digitala medieinvestering ska ge största möjliga utdelning krävs att du känner till din målgrupp. Vi på Act Mediebyrå genomför SWOT-analyser tillsammans med dig för att vi ska kunna lära känna ditt företag, dina kunder och i vissa fall även dina konkurrenter. Utifrån SWOT-analysen gör vi sedan en målgruppsanalys om du inte redan har en. En målgruppsanalys tar reda på vilka personer du vill och kanske behöver nå för att nå ut med ditt budskap. Det här är grunden för att din marknadsföring ska bli framgångsrik.

Seo ikon

så blir du sökbar

I samband med att vi kartlägger din målgrupp gör vi också en sökordsanalys. Vad är då en sökordsanalys? Jo, vi utgår från din webbsida och tittar på vilka dina tjänster eller produkter är. För att nå ut med ditt budskap behöver du bli sökbar och relevant för Google som är den största sökmotorn i dagsläget. Vår sökordsanalys går igenom ditt erbjudande och analyserar vilket innehåll du ska använda på din webbplats och i annonsering för att du ska hamna högt upp i Googles sökresultat. Och du, har du ingen webb idag, så kan vi bygga en åt dig.

Ikon för grafisk formgivning

att välja rätt digitala kanal

När du vet vilken din målgrupp är kan vi gå vidare och göra en medievalsanalys åt dig. Det innebär at vi tittar på din målgrupp och analyserar på vilka digitala plattformar den befinner sig. Vi är experter på dagens digitala medier och ger dig utifrån vår kunskap rekommendationer för vart du ska annonsera för största genomslag. Utvecklingen går snabbt framåt idag och vi ser till att alltid hålla oss uppdaterade om det senaste för att kunna ge dig så bra rekommendationer som möjligt. Vi ser våra analyser dom grundläggande för att vi ska kunna genomföra en framgångsrik annonseringsstrategi åt dig.

Ikon för annonsering

framgångsrik annonseringsstrategi

En annonseringsstartegi tar vid när du vet vilken din målgrupp är och i vilka digitala kanaler den befinner sig i. Hur ofta ska man annonsera i sociala medier? Kan man använda samma material i alla kanaler? Vi har svaret på alla dina frågor och tar fram en strategi åt dig. Vi jobbar också med innehållsstrategier åt din närvaro i sociala medier och digitala kanaler. Att posta i flödet på olika digitala plattformar och att annonsera är inte samma sak och i bästa fall samspelar det organiska flödet med det annonserade. Det vill säga annonseringsstrategin hänger ihop med innehållsstrategin. Vi kan också ta ett större grepp och hjälpa dig med hela din marknadsplan.

kontakta oss