Stina Nilssons husbygge blir miniserie

Före detta längdskidåkaren och numera skidskytten Stina Nilsson bygger nytt hus tillsammans med den värmländska hustillverkaren Huspartner. Bygget har dokumenterats och har nu lanserats i miniserieformat.

I serien får vi följa Stina Nilssons resa från planering till färdigt hus i sex delar. Bakom produktionen står Act Mediebyrå som tagit fram konceptet och producerat serien åt vår kund Huspartner.

– Vi ville göra något annorlunda som samtidigt skulle matcha Stinas personlighet. Så med humor, kvickhet i klippningen och med inspiration från Youtube ville vi lyfta fram en känsla där personerna, framför allt Stina och Lars från Huspartner, bjuder på sig själva, säger Malin Hedlund digital designer och filmproducent på Act Mediebyrå.

Personligt och roligt

Act Mediebyrå valde att göra en dokumentär skildring av Stinas husresa med en personlig och humoristisk twist.

– Vi förstärker vissa delar med text, illustrationer och tajming i klippningen för att få fram den rätta känslan, säger Malin Hedlund.

Uppdraget från Huspartner var att komma på en idé och producera en serie filmer där tittaren får följa Stina Nilssons resa från idéstadiet till färdigt hus.

– Vi utgick mycket från Stinas egna instagramflöde när vi bollade idéer. Vi ville producera något som hon själv skulle vara stolt över och vilja dela i sina egna kanaler, säger Anna Tjäder, filmproducent på Act Mediebyrå.

Nationell lansering

Huspartner befinner sig just nu i en expansiv fas där de precis lanserat en ny husserie och som finns tillgänglig för kunder i hela landet. I och med detta har de inlett samarbetet med Stina Nilsson. Filmerna är en del i deras större strategi för kommunikation.

– Genom att lyfta humor i filmerna hoppas vi kunna avdramatisera processen att ta kontakt med Huspartner om man går i tankarna att bygga nytt hus, säger Anna Tjäder, Act Mediebyrå.

Den första filmen är nu släppt och de andra delarna kommer släppas en och en under våren och kan primärt ses på Huspartner.com. Filmerna kommer dessutom annonseras digitalt för att nåt ut till fler.

– Vi utgick från plattformarna när vi bollade idéer och producerade filmerna. De är gjorda för att tilltala en publik i de digitala kanalerna eftersom vi i vårt arbete har identifierat att Huspartners målgrupper befinner sig där, säger Anna Tjäder.

Kika in på Huspartner.com för att följa Stinas husbygge med Huspartner!

dela

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

kontakta oss