Ställ om och anpassa i kristider – så hittar Pitcher’s Karlstad nya vägar

I kristider som dessa pratas det mycket om vikten av att kommunicera, dela med dig av information och ständigt uppdatera om förändringar i din verksamhet. Detta gäller både intern och extern kommunikation. Det är viktigt att du ställer om och anpassar ditt erbjudande efter rådande situation.

Som du säkert vet är branscherna inom besöksnäring, restauranger och hotell, särskilt påverkade av avbokningar och restriktioner. Vi vill lyfta Pitcher’s Karlstad som en positiv kraft i deras arbete med att anpassa sitt sätt att ge kunder en god upplevelse. Bland annat har Pitcher’s Karlstad, med bröderna Farok Jodat och Daria Jodat vid rodret, hittat nya smarta vägar att leverera mat och skapat erbjudanden tillsammans med aktörer från andra branscher:

  • I samarbete med Sverige Taxi, som också tillhör en utsatt bransch med minskat antal körningar, kan Pitcher’s erbjuda sina kunder utkörning av mat.

 

  • Pitcher’s har en drive thru-meny. Kunderna kan beställa mat till ett rabatterat pris och få maten levererad till bilen.

 

  • Vid köp av presentkort på Pitcher’s för 1000 kr dubblas beloppet. De extra 1 000 kr är giltiga i 12 månader.

 

  • Pitcher’s samarbetar med Babya Karlstad med erbjudandet “köp en barnvagn och få 1000kr i presentkort på Pitcher’s”.

Support (and talk to) your locals

Just samarbeten mellan företag och organisationer är något vi ser mer och mer av. Förmodligen kommer det fortsätta öka ytterligare. Det fina i dessa typer av upplägg är att det ger positiva effekter i flera led och för flera företag samtidigt. Dessutom kan kunderna med gott samvete känna att de varit med och bidragit till #supportyourlocal. Med samarbetsvilja och engagemang går det att skapa goodwill samtidigt som företagen försöker klara krisen.

Personlig och ärlig kommunikation vinner

Att kunna erbjuda smarta lösningar är självklart viktigt, men lika viktigt är det att nå ut med information, budskap och nya erbjudanden. Här visar Pitcher’s Karlstad att företag kommer långt med att vara ärliga, personliga och hjärtliga mot sina kunder. Farok och Daria är frontfigurer i Pitcher’s egna sociala kanaler och berättar öppet om läget som deras verksamhet står inför. Vi ser att det uppskattas både av följare och kunder.

dela

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

kontakta oss