Närhet och helhetsansvar – Hennickehammars Herrgård valde Act Mediebyrå

En mediemix med digitala och traditionella medier har inneburit en framgångsrik marknadsföringsstrategi för Hennickehammars Herrgård. Nära samarbete, stabilitet och ömsesidigt förtroende mellan kund och byrå har lett fram till ett vinnande koncept.

En liten bit utanför Filipstad ligger Hennickehammars Herrgård. En sagolik plats för livets alla tillfällen, både till vardag och fest. Marknadsföring är en viktig del för att locka fler gäster och besökare till herrgården. 

– När vi tog över verksamheten på Hennickehammar för några år sedan fanns ett samarbete med en Stockholmsbaserad byrå som var mer inriktad mot traditionell marknadsföring som tidningar och print, säger Marcus Janzon, ägare. 

Värmländskt samarbete

En önskan om mer digital marknadsföring och en byrå med värmländsk bas gjorde att valet landade på Act Mediebyrå. 

– Det är smidigt att ha en samarbetspartner nära till hands så det är enkelt att träffas och stämma av. Jag tycker samarbetet fungerar bra och vi är väldigt nöjda, säger Marcus Janzon. 

Ett samarbete som utvecklats under flera år och fungerar väldigt bra, även enligt Sara Gunnarsson, digital strateg på Act Mediebyrå. 

– Vi har fått förtroende att ha ett helhetsansvar för marknadsföringen i alla led. Från att skapa en marknadsplan till idéer kring innehåll och annonsering. Det gör att vi snabbt kan göra förändringar i marknadsföringen när det behövs, säger hon. 

Drift av digitala kanaler

Act Mediebyrå sköter Hennickehammars drift av sociala medier och annonserar digitalt på Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads och Youtube till exempel.  

– Rent strategiskt arbetar vi med en mediemix av både digitala-, sociala och traditionella kanaler. Med en dynamisk mediebudget fördelar vi investeringarna till de plattformar som ger bäst resultat, säger Sara Gunnarsson. 

Act Mediebyrå ansvarar även för uppdateringar och underhåll av webben samt producerar film och bild till sociala kanaler. 

Konferens, privatbesök och bröllop.

Hennickehammars Herrgård har tre olika affärsområden som alla ska marknadsföras mot rätt målgrupp. 

– Vi jobbar mot konferens, privatgäster och bröllop och där ska ju marknadsföringsinsatserna fördelas i proportion till de olika delarnas storlek, säger Marcus Janzon, ägare Hennickehammars Herrgård. 

Fördelen med en samarbetspartner som sköter alla delar av marknadsföringen, ser han som positiv. 

– De största fördelarna med att använda Act Mediebyrå är att vi äntligen fått hjälp med att hålla ihop vår marknadsföring och få en röd tråd genom alla marknadsföringskanaler samtidigt som det också blivit lättare att förutbestämma kostnaden för hela årets marknadsföring, då allt sköts via ett och samma företag. 

dela

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

kontakta oss