Nå rätt kandidater med träffsäker rekryteringsannonsering

Med hjälp av träffsäkra målgrupper och rätt typ av kommunikation kan vi hjälpa dig att hitta kvalificerade sökanden när du ska rekrytera. Vår rekryteringslösning lämnar ingenting åt slumpen utan bygger på ett strategiskt arbete med analyser och målgruppsstyrning i botten.

Vi erbjuder en digital rekryteringslösning som innehåller allt från strategi, kampanjplanering till uppföljning, analys och framtida rekommendationer. Allt för att du ska hitta rätt kandidat vid din rekrytering.

Grunden i vårt rekryteringsarbete är strategin som går ut på att kommunicera till rätt personer med hjälp av målgruppsstyrningar.

– När vi hjälper våra kunder med rekryteringsannonsering i sociala medier riktar vi alltid annonser mot en primär och en sekundär målgrupp, säger Sara Gunnarsson, Digital strateg på Act Mediebyrå.

Så jobbar vi effektivt med målgrupper

Den primära målgruppen är baserad på personer som kan tänkas vara aktuella för tjänsten samt andra digitala beteenden som kanalerna har koll på åt oss. Den målgruppen bearbetar vi för att driva trafik till målsidan och ansökan.

Dessutom jobbar vi även med en sekundär målgrupp där vi främst vill skapa interaktion. Det innebär att den sekundära målgruppen ska gilla, dela och kommentera inlägget så att budskapet når fler. Vi vill att de ska tipsa närstående som kan vara tänkbara kandidater till den aktuella tjänsten.

Målsättningen med våra rekryteringskampanjer är att nå så många relevanta kandidater som möjligt vilket sedan ska leda till att du får in kvalificerade sökanden.

-Vi A- och B-testar innehållet för att ta reda på vad som uppskattas mest av målgruppen, säger Sara Gunnarsson.

”Ser vilket innehåll som fungerar bäst”

Det innebär att vi hela tiden testar olika copy, bilder och filmer mot varandra för att optimera budskapet för bäst resultat. Det här arbetssättet ger oss en bra uppfattning om vilka typer av innehåll som fungerar allra bäst för respektive annons.

Så långt det är möjligt spårar vi sedan besökarna på webbplatsen med hjälp av UTM-taggar och Facebooks pixel kan vi se från vilka annonser och kanaler kandidaterna hittade ansökan.

-När vi bearbetat den primära målgruppen en tid plockar vi ut den data vi samlat in via webb-besökare som visat intresse för tjänsten för att skapa nya målgrupper.

Med hjälp av remarketing- och lookalike-målgrupper kan vi sedan ytterligare ringa in intressanta kandidater och återannonsera mot de som visat intresse.

dela

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

kontakta oss