Få ut mer av din investering med hjälp av dynamisk marknadsföring

Dagens digitala och sociala kanaler är fullt mätbara, du kan följa resultaten i realtid, och göra förändringar direkt. Dynamiskt innebär att du hela tiden flyttar budget till de kanaler som levererar bäst resultat.

Fördelen med att arbeta dynamiskt är att hela din kampanj blir mätbar och du kan agera proaktivt istället för reaktivt, när kampanjen redan tagit slut. Tack vare en dynamisk mediestrategi följer vi dina resultat kontinuerligt. 

– Det innebär att du som kund får största möjliga avkastning per investerad krona. Vi tar ansvar för pengar och resultat. Vi följer resultaten och gör förändringar direkt om det krävs, säger Johan Kullberg, digital strateg på Act Mediebyrå.  

Act Mediebyrå jobbar alltid utifrån en dynamisk mediestrategi. Först identifierar vi din målgrupp och kartlägger var den befinner sig. Våra analyser ger oss svar på vilken eller vilka plattformar du bör finnas för att nå just din målgrupp.

– Om analysen pekar på att din målgrupp använder sig av fler kanaler som t.ex Facebook, Instagram och Youtube så rekommenderar vi att du använder dig av en dynamisk mediestrategi, säger Johan Kullberg. 

Nya tidens marknadsföring

Dynamisk strategi omfattar även det viktigaste av allt, budskapet. Hur uppfattas din kommunikation? Går målgruppen igång på ditt innehåll? Vi studerar och anpassar hela tiden ditt budskap. Vi testar bild, film och text för att ta reda på vad som fungerar bäst.

– Vi investerar din budget i de kanaler som levererar bäst resultat mot de mål vi har satt upp tillsammans, säger Johan Kullberg. 

Egentligen är det här inget konstigt utan det mest kostnadseffektiva sättet för att få ut så mycket som möjligt av din investering. 

– Ser vi till exempel att Facebook levererar bäst resultat och ger störst avkastning så flyttar vi din medieinvestering till just Facebook, säger Johan Kullberg. 

Vill du veta mer om hur vi kan arbeta med dynamisk marknadsföring tillsammans är det bara att höra av dig till oss! 

dela

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

kontakta oss