Annonsering

Branschen i ständig förändring – varför digital annonsering?

Mediebranschen som vi jobbar i är i ständig utveckling med nya uppdateringar, funktioner och digitalisering. Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, TikTok och Google… Ja det kan ibland kännas som en djungel. I de plattformar och verktyg som vi jobbar med gäller det att vara uppdaterad och hänga med i svängarna, vilket vi arbetar för fullt med! Nedan listar vi de aspekter som är viktiga att tänka på när det kommer till just digital annonsering – men framför allt fördelarna som kommer med det:

  1. Rikta in sina budskap emot specifika målgrupper och platser, det gör att vi pricksäkert kan nå de personer som kan tänkas att söka sig till exempelvis tjänsten, produkten eller varumärket.
  2. Arbeta flexibelt och dynamiskt. Med hjälp av digital annonsering kan du testa olika vägar. Vi testar ofta och ser om bild eller rörligt material går bäst eller vilket slags copy som lyfter för att mäta vad målgruppen gillar.
  3. Genom att marknadsföra på olika plattformar når du ut till olika målgrupper. Vill du veta mer om vilka sociala och digitala medier svenskar befinner sig på kan du läsa Svenskarna och internets rapport 2021.
  4. Se resultat! När du genomfört en kampanj kan du mäta effekten och se vad som gått allra bäst. Genom att analysera dina resultat kan du fortsätta arbeta med det som faktiskt gett bra resultat. Detta är en stor fördel jämfört med traditionella medier där utvärdering inte är lika enkel.

Som sagt, det gäller att vara uppdaterad. Stort lycka till! 😊

Fler artiklar