Så hjälpte vi
Jordells

Jordells är ett väletablerat företag med expertis inom anläggning, kabel och transport. De erbjuder entreprenadtjänster med människan i fokus och med en lång branscherfarenhet har de en fordonspark som växer och sträcker sig bland många olika fält. Dessutom jobbar Jordells emot det framtida samhället på ett hållbart sätt och har en långsiktig plan där fokus alltid ligger på kundernas behov och intressen.

Uppdrag, lösning och resultat

Jordells önskemål var att deras verksamhet och varumärke ska återspeglas genom en tydlig grafisk profil, ny logotyp samt genom en ny webbplats.

Genom att bearbeta en ny grafisk profil baserat på Jordells kärnvärden skapade vi ett enhetligt formspråk med färger, typsnitt och former som sträcker sig genom hela varumärket. Den primära färgen som genomsyrar den grafiska profilen blev blått som ska skapa igenkänningsfaktor hos Jordells som varumärke. Färgerna svart, vitt och grått används som komplement till grundfärgen blå. Därefter kunde vi utforma deras nya logotyp som överensstämmer med den nya grafiska profilen i färgen blått. Jordells nya logotyp representeras på webben, sociala medier och deras fordon. Vi har även genomfört en digital analys som ligger till grund för hur vi skriver text för webben och SEO anpassat till Google. Texter och bilder ska med enkelhet visa vad Jordells har och erbjuda, med fokus på transport, anläggning och kabeltjänster. En stor del av Jordells varumärke bygger också på att förmedla deras Entreprenadtjänster med människan i fokus, vilket vi gjort genom äkta och naturliga bilder där medarbetarna är i fokus. Webbplatsen ska agera som en enkel och lättöverskådlig kommunikationskanal för både nya kunder, såväl som befintliga kunder.

Sammanställningen av vårt arbete tillsammans med Jordells har resulterats i en ny grafisk profil, logotyp och webb som går enhetligt ihop med varandra. Den stilrena webbplatsen som går i blåa, svarta, vita och gråa toner stämmer överens med Jordells varumärke och vad dom vill kommunicera externt.