- Act Mediebyrå
- Case
- Jordells
Så hjälpte vi
Jordells
Uppdrag, lösning och resultat
Genom att bearbeta en ny grafisk profil baserat på Jordells kärnvärden skapade vi ett enhetligt formspråk med färger, typsnitt och former som sträcker sig genom hela varumärket. Den primära färgen som genomsyrar den grafiska profilen blev blått som ska skapa igenkänningsfaktor hos Jordells som varumärke. Färgerna svart, vitt och grått används som komplement till grundfärgen blå. Därefter kunde vi utforma deras nya logotyp som överensstämmer med den nya grafiska profilen i färgen blått. Jordells nya logotyp representeras på webben, sociala medier och deras fordon. Vi har även genomfört en digital analys som ligger till grund för hur vi skriver text för webben och SEO anpassat till Google. Texter och bilder ska med enkelhet visa vad Jordells har och erbjuda, med fokus på transport, anläggning och kabeltjänster. En stor del av Jordells varumärke bygger också på att förmedla deras Entreprenadtjänster med människan i fokus, vilket vi gjort genom äkta och naturliga bilder där medarbetarna är i fokus. Webbplatsen ska agera som en enkel och lättöverskådlig kommunikationskanal för både nya kunder, såväl som befintliga kunder.
Sammanställningen av vårt arbete tillsammans med Jordells har resulterats i en ny grafisk profil, logotyp och webb som går enhetligt ihop med varandra. Den stilrena webbplatsen som går i blåa, svarta, vita och gråa toner stämmer överens med Jordells varumärke och vad dom vill kommunicera externt.





